HR

Personeelsadministratie

Een goed georganiseerde personeelsadministratie is essentieel om de productiviteit te waarborgen én te voldoen aan wettelijke verplichtingen. Helaas komt het er niet altijd van, is er soms te weinig tijd om de personeelsadministratie goed te onderhouden of moet het simpelweg nog op poten gezet worden. Dan is het uitbesteden van je personeelsadministratie een goede optie. Daar helpen we je graag bij. We ontzorgen je volledig!

Wij ondersteunen je graag

Wet- en regelgeving rondom personeelsadministratie

Ga je aan de slag met het opzetten van de personeelsadministratie? Houd dan rekening met de wet- en regelgeving, zoals de bewaartermijnen van medewerkersgegevens. Deze mogen gedurende het dienstverband en tot twee jaar na het einde daarvan worden bewaard. Verlof- en vakantiedagengegevens moeten zelfs vijf jaar worden bewaard. Het is dus belangrijk dat je goed op de hoogte bent van deze wet- en regelgeving. Onze HR-adviseurs ondersteunen je graag en zijn jouw sparringspartner.

Efficiënt beheer van medewerkersgegevens

Personeelsadministratie opzetten

Het opzetten van je eigen personeelsadministratie is een essentiële stap voor elke ondernemer. Zo kun je de gegevens van je medewerkers efficiënt beheren en voldoe je aan de wettelijke verplichtingen. Daarnaast zorgt het voor een soepele en georganiseerde werkomgeving; van het bijhouden van salarisgegevens tot het registreren van verlofaanvragen. En met de juiste tools en processen verminder je de administratieve last. Zo kun jij je focussen op het laten groeien van je bedrijf!

Bespaar tijd

Automatiseer je personeelsadministratie

Personeelsadministratie hoef helemaal niet veel tijd te kosten. Automatiseer het met Loket.nl en Visma Nmbrs. Zo beheer je alle gegevens op één plek en geneer je automatisch personeelsdocumenten. Je vereenvoudigt complexe HR-processen zoals verlof- en urenregistratie. Investeer in efficiëntie en compliance en bespaar tijd, verminder fouten en verhoog de productiviteit.

Koen van den Bemd

Veelgestelde vragen.

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen over personeelsadministratie. Staat je vraag er niet tussen? We beantwoorden je graag! Neem gerust contact met ons op.

Wat zijn de voordelen van een digitale personeelsadministratie?
Een digitale personeelsadministratie zorgt voor een vermindering van papierwerk. Het vermindert de kans op fouten en geeft een eenvoudigere toegang tot gegevens.
Wat moet er verplicht in het personeelsdossier van een werknemer zitten?
Een personeelsdossier moet NAW-gegevens, geboortedatum, ID-nummer, functie, kopie van een identiteitsbewijs, arbeidsovereenkomst en beoordelingen bevatten.
Hoe veel tijdelijke arbeidsovereenkomsten mag je een werknemer aanbieden?
In de ketenregeling mag je een werknemer 3 tijdelijke arbeidsovereenkomsten in 3 jaar tijd geven, voordat er een overeenkomst voor onbepaalde tijd moet worden aangeboden.
Wat zijn de bewaartermijnen van medewerkersgegevens bij het bijhouden van personeelsadministratie?
Persoonlijke gegevens moeten gedurende het dienstverband en tot 2 jaar na het einde ervan worden bewaard. Salarisadministratie moet 7 jaar worden bewaard.
Welke tools kunnen helpen bij het opzetten en beheren van een interne personeelsadministratie?
Tools zoals Loket.nl en Visma Nmbrs kunnen het proces vergemakkelijken en de administratieve lasten verlichten.
Diensten

Meer HR
diensten

Naast personeelsadministratie, verzorgen we nog veel meer HR-diensten. Wij zijn jouw HR-partner! Een vraagstuk dat hier niet bij staat? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

De ruggengraat van elk bedrijf

Effectieve personeelsadministratie